Kan det sluta regna nån gång?

image719

Är det det här som kallas vinter? I så fall gillar jag inte vintern det minsta. Har regnat konstant utan uppehåll i sisådär 2 dygn nu. Och det betyder ju på inget vis att det inte regnat de andra dagarna också för det har det, bara inte lika mycket eller lika ihållande. Så fort solen tittar fram det allra lilla minsta så känns livet helt plötsligt lite lättare och lite roligare. Men de tankarna spolas snabbt bort av regnets droppar. Kan även informera att det var mycket skönare med hund i snöväder än regnväder. Har två blöta, grusiga och smutsiga hundar att tvätta i duschen efter varje promenad. Visst hade Pollux snöklumpar i pälsen när vi bodde i Luleå men snö smutsar ju inte ner i alla fall.

Annars händer det inte så mycket spännande jag kan rapportera. Förgäves försökt nå min handledare i Luleå i veckan för att bestämma ett redovisningsdatum för x-jobbet. Sammanställt enkäten och dragit vinnarna av stekpannorna. Så ni som deltog och inte hört från mig. Sorry, ni vann inte. Men tack så JÄTTESUPER mycket för hjälpen ändå! Känner mig fortfarande lite smått osäker på hur jag ska hinna men jag ska försöka jobba på flitigt idag och se om det ljusnar något. Vardag som helg spelar ingen större roll tyvärr. Var dock hemma hos Maria och Håkan igår kväll och tittade på Let's dance. Mycket trevligt och kul med lite miljöombyte. Denna veckan har jag mest varit hemma eftersom den käcka förkylningen smög sig på. Ikväll blir det återbesök då Emme, Ola och Theo är hemma över helgen och vi ska träffas hela gänget (Lina & Christian också) och käka middag - åter sjunde hjulet :P.Som tur är så känns det inte så när man är med det här gänget.

Kan även meddela att jag lyckats gå ner 5 kg med hjälp av GI metoden de senaste 3-4 veckorna. Ganska nöjd måste jag säga! Har inte vägt såhär lite sen innan jag var i USA 99/00 tror jag. Bara 5 kg kvar till målet. Går lite segare nu men skam den som ger sig! Inte så mycket mer att avrapportera just nu, men det är ju bäst att skicka iväg en liten notering ibland så man visar att man trots allt lever. Ska fortsätta drömma om trevligare platser, som exempelvis stranden i Thailand nedan, och välja att inte titta ut genom fönstret.

image720

Kram och trevlig helg!

P.S Har kommit på att jag har svårt att skriva ett inlägg utan att ta med en enda bild. Sällan det kommer bara text. Beror nog på att jag tycker det är SÅ mycket roligare att läsa ett inlägg när det är en bild med. En bild säger mer än tusen ord heter det ju :P

Kommentarer
Postat av: Elin & Tipp

Ja, bilder är bra :) Jag har också en massa bilder i mina inlägg alltid ;) Det är ju kul ;)
Sen tråkigt med allt regn ni får :( Här har vi nästan en halv meter snö, och underbart väder (jag älskar riktig vinter med snö och kyla.. :P)
Kram!

2008-01-26 @ 14:34:51
URL: http://www.elinochtipp.5min.se
Postat av: Anonym

Jag som ville ha en stekpanna! Tycker jag att jag var värd efter att ha fyllt i enkäten femtioelva gånger... :(

Här regnar det oxå. Fast inte så mycket. Å så blåser det. De säger att det ska bli storm, fast jag är tveksam...

2008-01-26 @ 16:30:46
Postat av: Elin & Tipp

Jag drömmer mycket, och kommer för det mesta ihåg drömmarna, i alla fall om de är så som denna.. :P Jag hade också ett block vid sängen ett tag, men jag orkade aldrig skriva i det, eller så glömde jag det... :P
När jag flyttade hit för 1,5 år sen trodde inte jag heller att jag skulle kunna sakna Luleå, men det har jag kommit fram till nu att jag verkligen kommer göra det!
Idag gick jag en långpromenad i skogen, och det är underbart väder! Tog en massa kort igen.. :P Kameran får följa med nu, tar mer kort när Tipp inte är här... Får ju hitta på nåt ;)
Kram!

2008-01-27 @ 14:05:28
URL: http://www.elinochtipp.5min.se
Postat av: Sara

Oj då har du lyckats gå ner 5 kilo på så kort tid? Det var inte dåligt! :)
Vad äter du då? Tränar du mkt?

2008-02-05 @ 12:59:33
URL: http://fabulousprincess.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0