Packlista


Ja, så var det dags att fundera på vad man ska ta med sig på den där fjällturen. Det här har vi kommit fram till:

Bära
Ryggsäck
Regnskydd
Packpåsar
Vattentät påse på ca 30 liter

Kläder
Regnjacka
Regnbyxor
Mössa/Buff
Fingervantar
Underställ
Varm tröja ex fleece
Shorts
T-shirt - 3 st
Underkläder - tänkte jag skulle vandra i sport-BH
Strumpor - 3 par
Kängor (väl insmorda) - still needs to be done hos mig
Sportsandaler
Byxor (gärna med några fickor och som inte skaver helst)
Keps
Scarf
Bikini

Navigera
Karta
Kompass

Bo
Tält
Sovsäck
Liggunderlag
Ihopvikbart sittunderlag ?? (mitt liggunderlag är ganska stort så om det är med är det för att slippa dra fram det vid varje rast)

Mat
Ska jag och Nina klura på under söndageftermiddagen. Tips mottages gärna :)
Vandringsgodis

Matlagning
Trangiakök
T-röd
Tändare/tändstickor (torrt packat)
Kåsa
Sked
Gaffel
Liten visp
Diskmedel
Diskborste/rengöringssvamp
Torkhandduk?
Morakniv
Vattenflaska (ca 0.5-0.7 liter)

Necessär/Apotek
Första hjälpen (första förband, plåster, sårtvätt, värktabletter, pincett, tejp, sax)
Skavsårsplåster - Compeed är min bästa vän
Myggmedel
Solskyddsstift
Armens hudsalva
Ev personlig medicin
Tvål
Schampo
Tandborste
Tandkräm
Deodorant
Ev rakhyvel

Övrigt
Tågbiljetter
VISA kort
Körkort
Mobiltelefon (i vattentät ficka)
Visselpipa
Vandringsstav
Liten handduk
Kamera
Solglasögon
Kortlek
Toapapper (förvarad i plastpåse)
Anteckningsbok
Penna
Godispåse :)
Glasögon + fodral - iaf om man är en sån glasögonorm som jag
Extra skosnören (en olycka händer så lätt, fruktansvärt jobbigt att vandra i kängor som inte går att snöra)

Har jag glömt något?? Något som är onödigt?

Kommentarer
Postat av: Syster Yster

Tycker DEFINITIVT du ska ha med dig både en liten visp å solkräm. :)

Mat som är bra är havregrynsgröt, torkad köttfärs (gott med spagetti & köttfärssås på fjället, kräm, å all annan pulvermat. Pulvermjölk är inte så illa som det låter.. En annan personlig favorit var majskorn som poppades till popcorn. :)

2008-07-05 @ 10:38:51

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0