Ryggsäck

Jag hade som jag nämnt tidigare (tror jag) tänkt låna min brors ryggsäck under den stundande fjällvandringen men nu har jag börjat fundera. Att ha en ryggsäck som sitter som en smäck är ju VÄLDIGT nice när man vandrar och eftersom jag redan planerat att köpa en, bara just inte nu, så känns det mer och mer aktuellt. En annan sak som VERKLIGEN talar för att jag vill köpa en ryggsäck är det faktum att jag annars kommer kunna packa min väska när jag når Gbg, samma dag som jag ska åka vidare mot fjällen. Känns inte ultimat att inte få provpacka hemma i lugn och ro, få gå runt lite med väskan och väga den ordentligt.

Så med det bestämt tittade jag i lite olika forum och på olika sidor om tips och råd angående just ryggsäcksköp. Kom fram till ett par alternativ men fastnade för Haglöfs Matrix 60 och Haglöfs Oxo 550Q (alt 650Q). Körde därför runt på lite sportaffärer och provade de olika modellerna de hade inne. Hittade en Lundhags som var ganska ok men inte jättebra i ryggen, en annan av ett märke jag inte minns som satt väldigt bra men som var en helt annan prisklass men jag fastnade till slut för Haglöfs Oxo modell (dam).


Satt klockrent på min rygg kändes det som (iaf då jag provade den i 3 olika butiker). Men då kom nästa problem. Hade hittat att de i vissa Stadiumbutiker sålde 55 litaren till ett rabatterat pris om man kunde tänka sig att ha den i grönt. Känns som om färgen är av mindre betydelse. Ryggsäckarna är ju ganska dyra så får man 1000 kr rabatt är det en bra deal tycker jag. Men som sagt, funderar fram och tillbaka om 55 liter räcker när man ska ha tält och annat men å andra sidan så kan ju 65 liter bli så stort så man tar med sig massa onödigt :P Svårt beslut men jag har lagt undan den sista ryggsäcken som fanns på Stadium i Värnamo (det var där den fanns närmast mig) så jag kan fundera någon dag till. Det lutar dock åt att det blir ett köp. Så mycket packning ska jag ju inte ha med mig (hoppas jag). Det får helt enkelt få plats ;)

Kommentarer
Postat av: Syster Yster

Haglöfs ryggsäckar är ju nice. :)

2008-07-05 @ 10:32:16
URL: http://emmasjidder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0