Du gamla, Du fria, Du fjällhöga nord....


Vi svenskar är ju inte direkt så bra på att fira dagen som en högtid direkt. Jämför bara med norrmännen :) Midsommar är väl det som mest kan jämföras med ett ordentligt nationaldagsfirande. Men det är ju trevligt att få en extra dag ledigt det ska jag inte sticka under stolen med. Håller på att pyssla lite här hemma men ska snart bege mig väster ut till Brastad nånstans utanför Uddevalla. Ska till en gammal korridorskompis sommarstuga och mysa lite. Ska bli supernice. Blir grillning, lite sällskapsspel, trevligt sällskap, massor av sol (hoppas jag) och kanske ett premiärdopp i havet.

Pollux kommer säkert njuta i fulla drag om inte annat :) På tal om Pollux föresten, igår var vi nere på A6 efter jobbet och införskaffade honom en flytväst. Tyckte han behövde det om vi ska ut och segla med kompisar något i sommar. På midsommar blir det ju segelpremiär. Nog för att han kan simma som en fisk men man vet ju inte om han skulle trilla i när man åker så kan det ju vara bra. Vet faktiskt inte hur han kommer reagera....han älskar ju vatten och fåglar och det brukar ju finnas gott om båda ute på havet. Men söt blev han iaf i sin fina flytväst. Se bara:


Nu ska jag packa ihop det sista, gömma lite mat åt katterna sen ska vi försöka komma iväg. Trevlig helg på er!

Kommentarer
Postat av: Jen

allt bra? :)

2008-06-06 @ 12:55:05
URL: http://www.metrobloggen.se/JenniferLindberg
Postat av: Syster Yster

Hihi. Polle blev ju supersöt i sin flytväst. :)

Hoppas du får det bra hos Frida!

puss på kram

2008-06-06 @ 23:44:56
URL: http://emmasjidder.blogg.se/
Postat av: Magnus

Söt vovve :)

2008-06-09 @ 19:02:38

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0