Glad midsommar!


Det gäller att vara ute lite i god tid och önska trevlig midsommar :). Imorgon är veckans sista jobbdag och sedan direkt efter jobbet packar jag ihop mitt zoo och reser söder ut till Karlshamn. Blir midsommarfirande i skärgården - på Tjärö med goda vänner, lite gott rosévin (har min gamla chef att tacka för de bra vintipsen), lite grillning, kanske lite jordgubbar, snaps och sill och annat som hör midsommar till. Får bara hoppas på att vädergudarna är med oss så det inte blir regn.

Har haft en tung vecka med lite formsvacka vad det gäller tankar om livet och allt vad det kan innebära. Ibland känns allt bara sådär upp och ner och alldeles alldeles hopplöst. Det är absolut inte roligt när det händer men det är bara att (försöka) ta sig i kragen, slå dumma tankar ur huvudet och försöka se positivt på tillvaron och livet. Ibland går det lättare och ibland är det mer motigt. Denna veckan har tyvärr gått åt det lite mer motiga hållet men jag tror att det har vänt lite och kan repa sig lagom till midsommar. Håll tummarna!

Nu ska jag iväg och planera fjällresa så jag önskar er alla en trevlig helg med mycket solsken och mys.

Rosévintips á la Camilla:

1. Absolut godast - Mulderbosch nr 6077 Pris: 79 kr
Sydafrikanskt vin som är perfekt som sällskapsvin eller till stekt fisk och kyckling.

2. Trevligt - Puycheric nr 2209 Pris: 56 kr
Franskt vin som passar till stekt fisk och sallader.

3. Trevligt - Errazuriz nr 2970 Pris: 69 kr
Chilenskt vin som är utmärkt som sällskapsvin eller till sallader och fisk.

Kommentarer
Postat av: Islin

trevlig midsommar, hoppas allt annat löser sig

2008-06-21 @ 22:38:25
URL: http://blogg.aftonbladet.se/1454

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0