Mmm helg

Har faktiskt riktigt längtat efter den här helgen. Kanske är för att det var lite segt på jobbet. Inte fått tag i personerna jag behövt prata med och så. Fagerhult är ett företag där man gillar möten (kanske gäller alla iofs) vilket innebär att alla är extremt upptagna jämt. Utom vi traineer då :). En av traineerna från förra perioden som numera sitter som konstruktör på butiksbelysning i Bollebygd ringde i veckan och undrade om jag fick många samtal. Nä inte direkt svarade jag ärligt och då sa han att det var det han trodde så han ringde lite för att vara snäll. Det var ju trevligt :)

Annars så har jag och Erica lyckats snacka oss till ett kontor, just nu sitter vi i koncernkontoret med pamparna, VD och lite sånt folk. Byggnaden ligger visserligen bara på andra sidan vägen mot fabriksbyggnaden men det är ju i fabriken vi ständigt är och det är i den byggnaden som vi hellre vill sitta tillsammans med alla vi behöver träffa och nära produktionen. Är en ständig omflyttning av olika avdelningar just nu och ett litet rum som långt tidigare var en butik för arbetskläder blev tom. Det gäller ju att prata med rätt personer så vi nämnde vår situation när vi råkade luncha med fabriskchefen och han fixade så vi ska få flytta in. Ryktet går fort på Fagerhult, 30 min efter vi fått mail om att vi ska få flytta in vet halva fabriken det. :) Tydligen var det flera intressenter på lokalen så alla kanske inte blir så glada. Men vi är inte där för att roa. Nog om detta.

Blev så glad igår kväll när jag fick samtal från Emelie i Malmö, jättelänge sen vi pratade. Varför är man så dålig på att ringa till folk? Iaf är jag det. När jag i förrgår hade ett trevligt samtal med Maria (som också gjorde mig glad) så fick jag det senaste på skvallerfronten. Totalt missat att två av mina kompisar (varav en är Emelie) gått och blivit husägare. Kändes nästan som om jag befunnit mig på en annan planet senaste tiden. :) I vilket fall fick jag uppdatering om detta av Emelie igår och allt annat som hänt på senaste tiden. Jag hoppas jag hinner träffa dem på midsommar en sväng. Mycket som ska hinnas med på 2,5 dag :)

Idag ska lilla mormor komma på besök. Ska bli skoj att få visa lägenheten för henne. Hon har länge velat åka och hälsa på oss barnbarn men Luleå var ju lite väl långt bort. Hon är inte alltid så pigg och går inte så bra så nu när jag bara bor 20 mil bort och det finns hiss till lägenheten så lyckades jag övertala henne att komma. Vet ju själv att det är roligare att ha sett hur folk bor live istället för på kort. Så därför ska jag äta lite frukost nu och sedan städa lite så det är skinande rent till lunch när de kommer hon och mamma.

Kram

P.S Idag är det Vätternrundan, Nina som jag ska vandra med kör. 30 mil runt hela sjön - helt galet! Starten gick mellan 20.00 igår och 05.00 imorse så det lär passare cyklister i Jönköping ett bra tag till. De verkar iaf få fint väder, solen skiner och termometern visar 37 grader (!) (måste nog ligga mot fönsterbläcket eller något.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0