Imorgon smäller det!

Då blir jag lägenhetsägare på riktigt! Tjoho! Synd bara att jag inte är där utan i Luleå. Får vänta ytterligare 2 veckor innan jag kan åka upp med flyttlass och börja fixa. Men nu i påsk så ska det tapetseras. Mamma och Bo är vänliga nog att börja utan mig. *ler* Tror nog jag får min beskärda del av fix också så småningom. Vardagsrummet och sovrummet ska tapetseras om och taken målas. Garderoberna i sovrummet fixas, elementet målas och golv läggas. Ja, ni förstår att det blir en del jobb. Och börjar man fixa något så inkräktar man på något annat som därmed också måste fixas till. Men vad fint det kommer bli till slut!! Före/efter bilder kommer jag naturligtvis att dela med mig av så småningom.

Hade valt ut tapeter som jag vill ha och mamma har beställt dem. Visade sig dock att tapeten jag valt till vardagsrummet utgått veckan innan så jag fick på stående fot (via telefon) välja en annan nästan likadan (tror jag, har ju inte sett den live) och hoppas att det blir bra vilket jag tror att det blir. Spännande spännande!

Har nästan inga möbler ännu vilket är ganska spännande också när man ska flytta in i en trea. (haha) Har dock bestämda åsikter om hur jag vill att det ska se ut det kan mina närmaste intyga. Men är man inredningstokig så är man! Har en sideboard i teak på G till vardagsrummet. Men en soffa vore inte fel om det kunde inhandlas inom det närmaste också. I övrigt får det komma lite efterhand. Längtar tills det blir aktuellt att riva ut köket och göra om det. Kommer lyfta hela lägenheten. Kan inte riktigt bestämma mig vilken färg på kakel jag vill ha dock. Tänkte prova lite nu genom att köpa dekorplast och skära ut och sätta över det befintliga, blommiga kaklet och känna efter vilken färg som känns rätt. Alternativen just nu är nog rött, turkost eller ljust grönt. Gillar inte de riktigt små kakeln utan vill antingen ha 10x10 cm alternativ rektangulära.

Jaja, nog jiddrat nu ska jag göra något vettigt!

Kommentarer
Postat av: Syster Yster

kan det inte bli för rött med rött kakel å röda köksprylar? :p
Synd på tapeterna, hoppas det blir bra endå. :)
Mmm.. visst hade det varit fint med en espressobryggare. Att de ska vara så attans dyra bara..

2008-03-19 @ 10:06:34
URL: http://emmasjidder.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0