Soffbord i retrostil

Att jag vill ha mitt vardagsrum i morden retrostil är ingen nyhet för de som känner mig. Tittar för närvarande runt på olika soffbord och sideboards i teak. Har hittat ett superfint bord designat av den danska konstnären och formgivaren Johannes Andersen.

image850

image851

Det organiskt formade bordet är designat i slutet av 50-talet för CFC Silkeborg. Bordet är tillverkat i teak och har måtten: höjd 50 cm, bredd 150 cm och djup 52 cm. Är det någon som dyker på ett sånt bord någonstans får ni gärna tipsa om det. Tyvärrr verkar det ha en tendens att bli ganska dyrt på auktioner och dyligt. Typiskt att 50/60-tals design ska börja bli inne nu när jag är på gång att skaffa mig möbler och det råkar vara vad jag gillar. Men jag ska hålla ögonen öppna det kanske dyker upp något till något bra pris.

Kommentarer
Postat av: Syster Yster

Supersnyggt!!!

2008-03-11 @ 18:06:39
URL: http://emmasjidder.blogg.se
Postat av: coddlecodd

http://www.lauritz.com/

Finns flera sådana soffbord i Danmark ;)

2008-04-12 @ 23:55:54

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0