CSN är inte snälla...

..men det kommer väl inte som någon överraskning iaf inte för alla som varit studenter. Gjorde en snabb koll på månadens räkningar och konstaterade kallt att det blev en del, särskilt som CSN meddelade att de tänkte inkassera nästan 3 000kr av mig denna månaden. Inte riktigt förberedd på det men det får ju gå. Dessutom kostar ju bensinen så svinigt mycket så det blir en jättekostnad varje månad när jag nu inte har något val utan måste köra till jobbet. Så nu blir det till att leva lite snålt den kommande månaden men det ska nog gå. Handlar jag inte något till lägenheten så ska det ju inte vara några problem, det är ju trots allt där pengarna runnit iväg :P Skulle behöva lite nya kläder men det får dröja, helgens lite löst planerade besök på A6 sköts raskt upp. Men nu börjar jag få koll på månadsutgifterna och jag har mitt fina lilla kalkylblad i excel till hjälp så kommande månader ska det förhoppningsvis flyta på bättre och det hela landa så mycket på plus så jag kan spara en slant.

En rolig nyhet är att min soffleverans är tidigarelagd med en hel vecka så redan på måndag kväll kommer jag kunna sitta och gotta mig i min nya sköna soffa. Längtar!

Nu blir det promenad med Pollux, känner mig lite seg i kroppen efter dagens simning men det bryr ju inte han sig om.

Kommentarer
Postat av: lillasyster

Dumma dumma csn...
Men det är ju bra med soffan iaf. :)

2008-05-22 @ 20:01:10
URL: http://emmasjidder.blogg.se
Postat av: Elin & Tipp

Usch ja, CSN är inte särskillt snälla.. :S Men det är ju bra att det löser sig i alla fall, och att du använder excel så du har koll på läget i framtiden ;) Kul med soffan!!
Ha det bra!
Kram från oss!

2008-05-22 @ 20:48:35
URL: http://www.elinochtipp.5min.se
Postat av: Emma

Ja, det är faktiskt bra att ha lite extra ursäkter ibland. :D

2008-05-23 @ 16:53:47
URL: http://www.emmasjidder.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0