Jag är med...

...soffa! Japp idag kom den stora pjäsen. Redan strax innan fyra såg det ut såhär i mitt vardagsrum. (dålig skärpa jag vet men ni förstår säkert)

image950

Men nu några timmar och lite svettande senare så ser det faktiskt ut såhär:

image951

Jag är jättenöjd, provsuttit och den är precis så skön som den var i i det stora blågula varuhuset. Så fort jag har glömt vad den kostar så kommer jag vara en lycklig soffägare! Vet dock inte om tavlan kanske hamnade lite för högt, men jag vill ju inte att man ska slå huvudet i ramen när man sitter i soffan....Hmmm! Kanske var lite väl ivrig när jag satte upp den i betongväggen och allt....blir ju inte så snygga märken när man flyttar på kroken kanske.....får fundera och utvärdera. Dessutom ser den ganska fjuttig ut nu i mitt stora vardagsrum vid min stora soffa. Jag som tyckte den var stor när jag köpte den. Så det kan gå. Har fått upp gardiner också sen jag fotade sist, turkos givetvis, kommer passa bra med mina stolar. På tal om stolar, återkommer när matbordshörnan med nya omklädda stolar är klar. :)

Lampan som står i hörnet bakom soffan vet jag inte om jag ska ha där men den får stå där sålänge. Om jag nu tillverkar min Nightfly lampa (och den blir fin) så kanske den skulle passa att hänga där i hörnet. Vi får se. Fåtöljen fick ge vika och flytta in i kontoret för det blev lite väl trångt. Lite synd, men nu får jag en mysig läshörna även där inne kan ju vara trevligt. För jag gillar verkligen min fåtölj, jätteskön att sitta i. Man kan tom få rum två i den om man bara vill, jag har testat ;) Det var föresten ett projekt i sig att bära in den på kontoret, fick lyfta av dörrar och hålla på att bängla en bra stund. Men envis som jag är så gick det. Bilder kommer när jag röjt upp lite mer i kontoret, just nu är allt emballage från soffan inslängt i en hög.

Nu ska jag äta och diska men nu har ni fått en liten tjuvkik på mitt vardagsrum.

Kommentarer
Postat av: Elin & Tipp

Så fint du har fått! Kul när saker och ting börjar trilla på plats! Tycker att det ser helt ok ut med tavlan där, fast det ser kanske annorlunda ut i "verkligheten"?
Kram!

2008-05-26 @ 19:03:30
URL: http://www.elinochtipp.5min.se
Postat av: Nils-Erik Svangård

Superfin soffa!
Det ser hur piffigt och mysigt ut som helst!
God smak!
/nisse

2008-05-26 @ 21:36:54
URL: http://www.ludd.ltu.se/~wizzo/wordpress/
Postat av: Syster Yster

Superfint. Ser verkligen sittvänligt och inbjudande ut.... ;)
Såhär på bild ser inte tavlan för liten ut, men så ser man ju bara delar av runnet me... Jag tror du känner av hur det känns ganska snabbt.. :)
Pöss på Kruam

2008-05-26 @ 23:07:57
URL: http://www.emmasjidder.blogg.se
Postat av: Anders

Soffan ser riktigt najs ut.....nu får du fixa en schysst matta oxå =) Håller nog med om att tavlan ser lite ensam ut....

2008-05-26 @ 23:22:05
Postat av: Anna

Soffan ser superskön ut! Alltid skoj med nya saker. :) Ha en fin dag!

2008-05-27 @ 09:43:30
URL: http://novasmamma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0