Tro på dig själv

Varför är det så svårt att tro att man är bra,
att känna att just jag är den jag vill va.

Nån annans kvalitéer är sånt man bara vet.
Men uppskattning från andra tas emot med tveksamhet.

Tänk om vi bara kunde byta plats ett tag
och genom andra ögon se oss själva för en dag.

Då skulle du få veta det du inte tror på nu
- att det är helt fantastiskt att det finns någon som du.



Hittade ett gammalt kort från min älskade mamma i gömmorna nu när jag städade med den här versen på. Den är så hammaren rätt på spiken när det gäller mig . Att jag jämför mig med andra hela tiden och har svårt att se att jag duger som jag är och att jag också är bra på vissa saker. Så jag tänkte dela med mig med dessa sanningens ord och kanske det finns någon som känner likadant som jag och också behöver höra dessa stärkande orden! En vacker dag kanske även jag börjar tro på dem :P

Kommentarer
Postat av: Syster Yster

Men du är bra på MASSOR med saker! Älskar dig din Toka! Puss på Kram

2008-05-24 @ 12:00:48
URL: http://www.emmasjidder.blogg.se
Postat av: Elin & Tipp

Sån är jag med... behöver nog läsa det 1000 ggr till ;)
Kram!

2008-05-24 @ 14:32:36
URL: http://www.elinochtipp.5min.se

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0