En sockerbagare...


Se vad mycket fint vi bakade. Visst ser det smarrigt ut?
(ej en reklambild som många trott...faktiskt våra egna bakverk och mitt egna ihopklipp av bilderna)

Puh, vilken dag det har varit. Nästan precis kommit hem faktiskt. Direkt hemkommen från jobbet vände jag i dörren och åkte till Kroatorpet i Huskvarna för att baka hela kvällen lång. Så nu 5 h senare är jag hemma med 2 nybakade brödlimpor, ett tiotal frallor, ett gäng lussekatter, en kanelkrans (min första jag bakat någonsin), doppeskorpor (väldigt hårda, men goda, måste doppas därav namnet), syltkakor, chokladkakor, chokladtryffel och en annan nötig chokladgodis. Så nu vet ni till vem ni ska komma om ni vill ha gott fika!  Vilket dagsverke...och det ovanpå den vanliga dagen på bruket. Väldigt trevligt var det iaf och det kan rekommenderas till att som bor i Jönköpingstrakten. 450 kr /person kostar kalaset, lite dyrt tyckte jag innan men jag kan nog säga att det var värt det ändå. Väldigt snällt av Elin och Cissi (jobbarkompisar) att bjuda med mig, jag tackar och bockar! 

Nu kan jag nog ärligt säga att det inte kommer bli så mycket mer bakat innan jul. Kanske lite pepparkakor på sin höjd :) Kom precis att tänka på att jag precis testat på årets julklapp - en upplevelse. Helt rätt i tiden med andra ord. Så bra det kan bli ibland. Nu ska jag stupa i säng, blir jobb i Borås imorgon. Hoppas det inte kommer mer snö i natt, blir så jobbigt att köra då.

Natti natti!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hej kära dotter!

Det är alltid lika stimulerande att läsa dina blogginlägg. men borde du inte värna om din sömn i stället för att blogga på natten?



Kram Jag älskar Dig.

2008-11-25 @ 15:21:37
Postat av: Syster Yster

Haha, typiskt mamma kommentar med ett "borde inte du sova"... :)

Vad mysigt det lät med julbak. :)

2008-11-26 @ 20:53:23
URL: http://emmasjidder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0