Glöggandet har börjat...

..och jag vill därmed även officiellt starta årets betygsättning av glöggsorter. Förra året kom jag inte så långt i min betygsättning då endast en sort faktiskt hamnade i bloggen (kolla här) men i år gör jag ett nytt försök. Igår testade jag ett supergott alkoholfritt alternativ. En klar vinnare över den traditionella alkoholfria Blossa glöggen nämnligen Smålandsglögg. Inslaget av lingonen gör att glöggen upplevs som friskare och inte så söt i smaken.

Doft: Medelstor doft med inslag kryddnejlika, kardemumma och kanel.
Smak: Söt smak med inslag av lingon, kryddnejlika och kardemmumma.
Alkoholhalt: 0%
Pris: ca 25 kr


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0