Vintrigt...

Kan meddela att det visst det snöade under natten och hade kommit (med sydländska mått mätt) en hel del snö. Möttes av följande syn när jag kom till parkeringen (jag vill ha garageplats!)...
...hmm vad hade jag nu lagt den där borsten någonstans?! Givetvis hittade jag den inte utan fick skrapa bort snön med hjälp av snöskrapan. Inte lika smidigt men det gick.  Var inte superskoj att köra till Borås heller för som ni ser snöade det fortfarande när jag skulle köra. Men efter Ulricehamn blev det bättre och vi tog det lugnt och kom fram som vi skulle. :) Nu är dock mycket av snön borta och min bil är på tok för smutsig. Så otacksamt att göra den ren då den blir likadan supersnabbt igen.

Det är iaf skönt att det är  tisdag kväll, lönen har kommit in på kontot, jag har inget planerat för kvällen utan jag ska bara slappa, kanske smaka mina lussebullar och dricka lite te. Ska även försöka komma isäng tidigt ikväll så jag får några timmars god natts sömn. Imorgon ska jag på Newcomers club. Vad är det för något undrar ni?! Det är att alldeles nystartat nätverk för personer som flyttat till Jönköping och börjat ett nytt jobb - det är ju precis det jag har gjort. Fagerhult är ett av företagen som är med och sponsrar nätverket så det var så jag kom i kontakt med det hela. Vi får se vad kvällen bjuder på . Vi ska träffas 2h på Länsmuseet i stan iaf, så mycket vet jag.

Jag toppar veckan med en julfest med jobbet på fredag och sedan får vi se vad helgen bjuder på. Blir förmodligen en tripp till Vadstena och julmarknaden antingen på lördag eller söndag. :)

Nu ropar soffan på mig....ha en trevlig tisdagkväll!

Kommentarer
Postat av: Syster Yster

Oj, vad mycket snö... Här snöade i typ 5 min och det smälte bort direkt... Fast det var jag ganska glad för. Men idag har det snöat, inte lika skoj.. .

Vad roligt med Newcomers club! LÅter ju som ett bra koncept. Spännande! Det får du allt berätta om hur du hade det. :)

puss på kram

2008-11-26 @ 20:51:45
URL: http://emmasjidder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0