Jag är en julnörd...

...jag vet! Men nu kan jag inte hålla mig längre. Julbloggarna har börjat komma till liv igen så varför skulle inte jag kunna börja smyga in blogginlägg om julen jag med?! Jag har faktiskt börjat längta till denna mina favoriters högtid för flera veckor sedan men jag har försökt att hålla mig borta från att börja tjata om den men nu kan jag bara inte hålla mig längre. Och så speciellt tidig är jag ju inte, var ju många veckor sedan affärerna började med sin julskyltning.


Förra året var jag ytterst ambitiös och skrev om diverse julseder och hade min alldeles egna adventskalender i form av en musikkalender. I år har jag inget direkt strukturerat upplägg, sederna kan ni ju fortfarande läsa om även i år (se äldre inlägg i kategorin Jul, jul strålande jul) ... och jag klurar som bäst på om jag kan komma på ett alternativ till musikkalendern. Hade varit roligt att testa något nytt koncept i år, men vi får se. Dessutom måste ju bloggen definitivt få en juldesign...alternativt en mer gångbar vinterdesign....eller varför inte först en juldesign och sedan en vinterinspirerad. Möjligheterna är oändliga :P


Än så länge har jag smygstartat upptakten till julen med att börja planera in julmarknader jag vill gå på (inte helt irrationellt då många faktiskt inträffar redan i slutet av november) och fundera på årets julkort. Jag har börjat botanisera bland julstjärnor och adventsljusstakar för jag kommer inte långt med det material jag har... helt plötsligt många fler fönster att sprida ljus ifrån än förra året. Jag har blivit inbjuden till en bakkväll tillsammans med ett gäng glada tjejer på ett konditori i Huskvarna (Kroatorpet) veckan innan första advent. Under ett par timmar ska det bakas diverse "bakverk som anammar julens kryddor och smaker". Kan tänka mig att det blir lussekatter, pepparkakor, vörtbröd och lite annat smått och gott. Det bästa av allt är att vi slipper förbereda degarna och vi slipper diska. Kan bakning bli mycket bättre?!


Jag har komponerat en alldeles egen specialbloggrunda på andra julbloggar och julsidor. Jag tänkte jag skulle dela med mig av den här i bloggen lite senare så ni också kan surfa runt och börja känna lite julglädje. På söndag är det faktiskt bara 4 veckor kvar till första advent.


The cat is out of the bag....eller ja, det var kanske ingen större hemlighet att jag är julnörd och att bloggen kommer att svämma över av jul i alla dess former, så uttrycket kanske är lite starkt. Men ni förstår säkert vad jag menar :)


Lunchen är slut, dags att återgå till arbetet. (ja, jag är till och med så mycket nörd att  jag knåpar ihop ett blogginlägg på lunchen...that's me!) På återseende (hoppas jag)...nedräkningen har börjat!


Kommentarer
Postat av: Tomtens Dotter

NU har jag ändrat :-)

Och välkommen tillbaka till mig..

Blir så glad varenda gång en "gamling" kommer tillbaka :-))

2008-10-30 @ 17:34:50
URL: http://tomtensdotter.blogg.se/
Postat av: Grinschen

mummel mummel det är ju inte ens november...

Tror du det blir sommar snart??? ;)

2008-10-31 @ 09:41:38
URL: http://emmasjidder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0