Ljust var det här

Belysningen i mitt kök är precis som hela köket, minst sagt bedrövlig. För närvarande består min lampa över matbordet utav en glödlampa hängd i en liten sladd. Det får nog nästan klassas som skandal om man jobbar på ett belysningsföretag. Men så här ser det ut:


Det är inte vad som kallas det senaste :P

Så i väntan på en Bumling eller någon annan lampa (har kollat på lite billigare alternativ men de mäter sig inte riktigt med en Bumling ändå) så har jag iaf införskaffat mig en fönsterlampa för att sprida lite ljus i min tillvaro. Det märks att hösten kryper sig på för det börjar allt bli lite mörkare på kvällarna. Den nya fina fönsterlampan som jag fick idag kommer från Belid och heter Baron (tyget på skärmen heter Glänta).


Tyget Glänta går att få till en mängd olika armaturer så om jag funderar på något alternativ till Bumlingen är det väl en pendlad armatur med textilskärm i just samma tyg, som exempelvis Public pendel som är lite konisk i sin form (på bilden med tyget Maskros).


Eller kanske Mysinge


Kommentarer
Postat av: Anna

Snygg fönsterlampa... en typisk Anna-lampa, kan jag tänka mig, hihi!

2008-09-01 @ 19:51:23
URL: http://xante.blogg.se/
Postat av: Syster Yster

Fönsterlampan var ju jättesnygg! :)

Längtar efter mina lampor me....

2008-09-01 @ 21:30:07
URL: http://emmasjidder.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du och jag verkar ha samma inredningssmak. Jag har också en Bumling, stringhyllor och nästan alla möbler i teak :) Loooove it! Kör med kritvitt som bas och sen femtio-sextiotal på möbler och sånt. Samlar lite retro-porslin men tyvärr är ju priserna rent hutlösa... Hela vardagsrummet är femtiotals-inrett i alla fall och jag skulle sååå gärna vilja ha ett äkta femtiotalskök som man bara kan måla om luckorna på och så blir det så snyggt och gulligt!

2010-02-01 @ 18:30:11
URL: http://livetparanchen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0