3:e ljuset brinner

Hoppas alla hade en trevlig tredje Advent och Luciadag. Jag lyckades tyvärr missa det där med Lucia helt och hållet i år...inte så att jag glömde att det var men bara det att jag inte varken var på Luciakonsert i kyrkan eller lyckades se Luciamorgon på TV. Saker och ting har inte riktigt blivit som de brukar denna julen. Mitt sinne har inte varit inställt på att det snart är jul :) Jag får helt enkelt komma igen nästa jul.

Full rulle har det ändå varit hela helgen. Den har bjudit på hundpromenader och bus, julklappsshopping, storstädning, tvätt, brödbak, djurvård och lite avslappning i soffan hanns också med. Lägenheten luktar nystädad och alla julklappar är i stort sett under kontroll, endast ett inköp kvar plus lite småfix på resten. Veckan bjuder på mer uppröjning, julkortsskrivande och lite annat småpyssel, och på torsdag då smäller det. Då kommer S ÄNTLIGEN till Sverige! :) 39 grader ska det visst vara i Melbourne när han lämnar på onsdag, Jönköping bjuder idag på -1. Inte riktigt samma sak :) Jag som tyckte Sverige var kallt när jag kom tillbaka i slutet av oktober och det var runt 8 grader. Det kommer inte bli lätt för stackars S.

Inte många dagar kvar till julledigheten heller och det ska bli riktigt skönt. Ska njuta för fulla muggar. I helgen som kommer blir det besök hos bror & L i Göteborg; Jul på Liseberg och skridskoåkning står bland annat på schemat. Hoppas, hoppas att snön får ligga kvar tills dess. *håller tummarna*


Kommentarer
Postat av: Anders

Problemet är att här inte finns ngn snö som kan ligga kvar...

2009-12-14 @ 17:02:11

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0