Dagens foto 091207-091208

Nyckeldramat som rådit de senaste dagarna har fått en upplösning. Mamma åkte hem först igår och jag hade sagt att hon kunde slänga in nyckeln i mitt postfack när hon åkte för då var jag redan på jobbet. Jag hade varnat henne om springan som fanns framtill i facket som jag av erfarenhet vet kan få nyckeln att trilla ner till grannen. Inga problem kan man tycka men på något märkligt vänster så hade jag ingen nyckel i facket när jag kom hem från jobbet. Lite dörrknackning utan någon utdelning gjorde att jag skrev lappar och la i mina grannars postfack som uppmanade dem att ringa mig om de hade sett min nyckel med den fina frangipani blomsternyckelringen.


Fick så ett samtal från en granne ikväll som sett en annan granne hitta den i sitt postfack och den gamla damen hade fundersamt undrat vems nyckel det var och vad hon skulle göra med den. Jag gick därför för att knacka på och det visade sig att hon igen slängt in nyckeln i mitt fack för att jag inte hade öppnat när hon vid flertalet gånger under dagen knackat på (vilket kan vara svårt när man är på jobbet). Sökte därför nyckeln utan att hitta den i mitt fack utan istället i grannen unders fack. Lyckligtvis kunde jag pilla ut den utan att behöva knacka på hos ytterligare en dam så här på kvällskvisten.


Det märkliga i historien är att damen som hade fått nyckeln i sitt fack har postfacket ÖVER mig. Inte för att fysik är min starkaste sida men mig veteligt fungerar inte tyngdkraften på det sättet. :P Mysteriet förblir olöst men nyckeln är åter säkert i nyckelskåpet. Äventyr i vardagen!

 


Note to self:

Uppmana ALDRIG någon, någonsin mer att lämna din nyckel i postfacket. Det är dömt att misslyckas!!


Inlägget med länkar till andra "dagens foto" bloggare hittar du HÄR

Kommentarer
Postat av: Anna

Grattis på namnsdagen till dig oxå!

Hoppas du får en riktigt härlig dag.

KRAM

2009-12-09 @ 11:37:01
URL: http://xante.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0