Dan före dan...

...före dan före dopparedan!

Julen närmar sig med stormsteg, i går var det fjärde advent och på torsdag är julafton här. För mig innebär det jobb i ytterligare en dag till innan en skön ledighet väntar. Verkar ju onekligen som vi kan få en vit julafton i år även om prognosen för Blekinge där jag kommer befinna mig i jul inte ser jätterolig ut. Efter julafton väntas plusgrader och snöblandat regn. Usch!


Men då får det bli desto mer mys inomhuis med tända ljus och brasor i kakelugnen. Ser verkligen fram emot att umgås med familjen och introducera S i alla konstiga svenska jultraditioner. Att man stoppar mandel (som för övrigt är en frukt inte en nöt) och russin i glöggen är väldigt märkligt till exempel (som om inte glöggen i sig skulle vara konstig nog). Men julgröt, vörtbröd och julskinka har fått tummen upp så hungrig ska han nog inte behöva gå i jul.

 

Blir kanske inte något mer bloggat de närmasta dagarna så passar därför på att avsluta på följande vis.


Kommentarer
Postat av: Cecilia

Hejsan



Passa på att besöka oss, Articsisters, nu under helgen. Vi har stor REA på samtliga stämplar. Vi öppnar upp med 50 % rabatt. Ett perfekt tillfälle att fynda fina textstämplar inför tillverkningen av Alla hjärtansdagkorten. Vi har REA från fredag den 14 januari till söndag den 17 januari.



Välkommen in MVH /Cecilia



http://www.safirsilk.se

2010-01-14 @ 22:54:08
URL: http://www.safirsilk.se

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0