Dagens foto 090209-090212

Ja, jag vet...åter igen har jag varit för lat för att publicera ett foto om dagen. Men här kommer måndagen till torsdagens skörd. Tycker det är lite svårt att hitta variationen i motiven, särskilt när jag är på jobbet och inte sticker näsan utanför dörren på hela dagen och övrig tid är det bara mörkt och går inte alls att fota utomhus. Och skulle det hända något spännande som exempelvis gårdagens totala trafikkaos och totalstopp i Göteborgsbacken pga halka, eller dagens leverantörsbesök i Vänersborg...så har jag naturligtvis inte kameran med mig. Med det sagt så kommer ändå några foton här :)
En sån här fin himmel hann jag se tack vare att jag var hemma något tidigare från jobbet idag.  Bara att få se något annat än en jämngrå himmel är ju en verklig omväxling. Att jag kom hem tidigare berodde ju tyvärr dock inte på något trevligt. Min kollega som jag samåker med ringde mig och undrade om vi kunde köra när klockan var strax efter fyra för hennes man hade halkat på väg ut från dagis och olyckligtvis ramlat på deras son så de befann sig på akuten. Så jag släppte allt och körde naturligtvis henne dit. Jag hoppas det går bra med hans lilla svullna ben.

Uppdatering kl 20:22
Tyvärr hade lilla Filip (som bara är 2,5 år) fått en underbensfraktur och blir helbensgipsad minst 4 veckor. Antar att det är svårt att bara gipsa underbenet på en sådan liten krabat. Min bilpool den bara krymper och krymper (jag och J blev ju brutalt utkickade förrförra veckan efter ett litet gräl med våra "kära kollegor")....nästa vecka ser det ut att bara bli jag i den :P

Det har varit mycket orkidéer på sistone jag vet, men jag måste ju bara dokumentera min fina orkidée som blommat om med två nya blommor! Har som nämnts tidigare ALDRIG lyckats med konststycket att få detta att hända så jag är ganska stolt.
Jag känner mig alltid välkommen hem när jag går ur hissen. Tänk vad fint man kan göra med Revvan, ett alfabete och lite vinylplast!
Nu har ljusslingan som prytt balkongen sedan slutet av förra året fått åka ner i sin kasse och upp på vinden.

Ikväll blir det styrketräning med E och sedan ska jag fixa lite i lägenheten. Får mysigt besök av Maraja i helgen och morgondagens arbetsdag bjuder på en resa till den stora huvudstaden. Ska se till att inte glömma kameran och ha fulladdat batteri!
Inlägget med länkar till andra "dagens foto" bloggare hittar du HÄR

Kommentarer
Postat av: Anonym

"revvan" haha! Solnedgången var jättefin!

Roligt med besök. :)

2009-02-12 @ 18:14:33
Postat av: Anonym

asså... förra inlägget var från mig. Jag var bara lite förvirrad å glömde fylla i alla fälten. Jag skyller på att det är torsdag! Puss på Kram

2009-02-12 @ 18:15:29
Postat av: Sonja T

Tycker du får till det hur bra som helst med dina bilder - det ska ju spegla ens vardag precis som den är och är det nu så att du jobbar liksom många andra, ja... då är det ju så:)

Hoppas det gick bra för din kollegas man o lillpågen! Lät lite läskigt!



Kram, Sonja

2009-02-12 @ 18:54:21
URL: http://sonja-365foton.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0