Kunglig förlovning, fettisdag & bokrea...

...mycket på en och samma dag. :) Visst är det roligt hur det vissa dagar inte händer något speciellt att tala om och så -PANG! - så händer det en hel massa. Ta förlovningen mellan kronprinsessan Victoria och Daniel till exempel. Hur många bloggar, forum och tidningar kommer inte diskutera och spekulera om det kommande bröllopet framöver. Jag för min del skulle inte kalla mig royalist men jag anser att ha ett kungahus ändå är en fin tradition som vi ska ha kvar och de får gärna åka omkring och representera Sverige runt om i världen och göra goda gärningar.

 

Det är kanske den där mytomspunna sagokänslan, drömmen om att få vara prinsessa som ligger kvar och gör att jag tycker det är ganska roligt att vi ska få ett kungligt bröllop nästa år. Är det inte det alla små flickor (och stora) drömmer om...tänk om jag kunde få ett riktigt prinsessbröllop. Nu kan vi iaf få titta på ett och drömma vidare.

 

Semlor blir det inga idag (jag har ju tjuvstartat tidigare) och inte heller några böcker. Hörde på radion idag att bokreans totala existens är hotad tack vare att man handlar så billiga böcker på nätet året runt. Det kan nog stämma och i mångt och mycket så är det ju faktiskt "andra sorteringens" böcker som kommer fram på bokrean. Har ni tänkt på hur många böcker det är på rean som har sånt där pappfodral istället för ett tryckt omslag --> billigare. Och om ni känner på pappret i dessa böcker så är det oftast tunnare --> billigare. Men nu ska jag inte dissa bokrean helt, den är ju trevlig. Men jag gillar att handla mina böcker på nätet, smidigt och snabbt och de kommer hemlevererade i brevlådan eller i värsta fall till ditt lokala postombud. Dessutom har de ju faktiskt även rea i internetbokhandlarna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0