Dagens foto 090504-090510

En intensiv första vecka i Melbourne så uppdateringarna av den här bloggen har blivit lidande men här kommer så fotona i utmaningen.
Jag vet att det är den 10:e först imorgon men eftersom jag redan planerat vad jag skulle ha för kort så tar jag med det nu. I Australien är det nämligen Mors dag just imorgon och jag vill skicka den här rosen till alla mammor där ute. Så i år får ni dubbla gratulationer från mig, för i Sverige inträffar väl Mors dag den sista maj om jag inte har fel för mig.
Visst är det galet att jag publicerar höstbilder i maj, men så här det ju i bakvända landet Australien. VI har höst och går mot vinter och lönnen är inte krispigt grön utan har sina vackra höstfärger.
Man vet att man bor på hotell då tvättmedlet och diskmedlet kommer i små portionspåsar...
...och man kommer hem från jobbet och finner handdukarna i badrummet prydligt vikta, schampoflaskorna märkligt nog fulla igen och tvålen ny, fräsch och inslagen. Det måste vara en magisk lägenhet. :)
Men alla sagor har ju även ett ont monster, så även sagan om den magiska lägenheten. Brummande och blinkande sitter den där på väggen, lägenhetens enda värmeförsörjning (placerad i hallen). Element verkar inte vara ett känt begrepp i det här landet. Precis i närheten av monstret blir det VÄLDIGT varmt, och långt ifrån det i exempelvis sovrummet, inte ens i närheten så varmt. Det drar från fönstrena och det enda som skyddar lite är de tjocka dubbla gardinerna som  man måste dra för, för att överhuvudtaget behålla någon som helst värme inomhus. Var det ett I-land jag kommit till? VI ska inte ens börja prata om badrummet där golvvärme på klinkersen verkar vara okänt och värmeförsörjningen istället kommer från taket!
Släng dig i väggen Bokia, det är såhär en riktig bokhandel ska se ut :)
Ja, så ser det ut mitt nya sovrum i min nya lägenhet. Lite sterilt som hotellrum lätt kan bli men jag ska nog kunna piffa till det lite och bo in mig så det känns mer som hemma.
Inlägget med länkar till andra "dagens foto" bloggare hittar du HÄR

Kommentarer
Postat av: Syster Yster

Värme i taket. De är verkligen lite efter, där nere.. :p Tänk om det funkade sådär magiskt i min lägenhet oxå. Fast för mig är det tvärtom med värmen. Det borde ha funnits lite ac här för å reglera den...

2009-05-09 @ 15:10:12
URL: http://emmasjidder.blogg.se/
Postat av: Sonja T

Spännande värre! Speciellt alla dessa detaljer som skiljer våra länder åt!

Jätteintressant o se!



Kram; Sonja

2009-05-09 @ 17:23:55
URL: http://sonja-365foton.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0