Äkta julgran i plast

Oki, jag har väl bestämt mig för att det ska fortsättas bloggas nu (det verkar ju så eftersom inläggen trillar på). Jag tycker ju att det är skoj. Får se om det blir lite bloggning på engelska och lite på svenska kanske. Men eftersom min favorithögtid närmar sig blir det naturligtvis bloggning om julen med start idag :)

På väg till jobbet idag satt jag och funderade lite på om jag skulle ha en julgran eller inte i år (en fördel med att ha 4 mil till jobbet, man hinner fundera på både det ena och det andra). Har velat ha en liten gran i vardagsrummet i flera år men det har som inte blivit av att jag köpt någon men kanske 2009 är året då jag ska ta julen till en ny nivå och ha min första egna gran. Jag älskar riktiga granar och hur de doftar men av praktiska skäl så tänkte jag ändå att jag skulle ha en plastgran. Med katter i huset är det lite enklare plus att jag inte kommer vara hemma i min lägenhet längre än till strax före jul så då skulle jag vara tvungen att slänga ut granen.

Så plastgran blir det! Enkelt beslut kan man tycka...men hur hittar man en FIN plastgran som ser hyffsat verklighetstrogen ut? Jo, man bloggar naturligtvis om det och hoppas att någon jultokig läsare har ett bra tips :) Jag vill inte vara modern och ha en vit, svart eller galet rosa gran utan en traditionellt grön ska det vara, någon måtta får det vara. Det räcker att jag sträcker mig till att ha en i plast istället för en riktigt. Sedan tänkte jag mig inte en stor utan runt 150 cm blir lagom. Inte intresserad av en 200 kronors gran från Rusta eller något sådant heller, är beredd att lägga en liten slant på få en som är lite snyggare. Den kommer ju trots allt vara med ett antal år framöver.


Har börjat titta och hittat några förslag:

Julgran 150 cm från Tropal.nu 679 kr

Vacker julgran med ca 450 grenspetsar och ett klappsystem. Levereras med stabil metall fot. Gjord i ett mycket flamsäkert PVC-material. Levereras i snygg och praktisk kartong med handtag. Enkelt att packa upp och förvara efter användning.

Julgran 150 cm från Tropal.nu 369 kr

Den gröna "Nordmann-granen" finns nu med ännu bättre kvalitet och ett stabilt klappsystem. Granen levereras med julgransfot och har ca 376 grenspetsar. Den är gjord i ett mycket flamsäkert PVC-material. Levereras i snygg och praktisk kartong med handtag. Enkelt att packa upp och förvara efter användning.

En annan fundering kring plastgranar är varför fötterna på dem är så fula? Om inte granen i sig genom sitt utseende avslöjar att den är fejk så gör ju oftast den plastiga foten det.

Med graninköp kommer ju dessutom andra bestyr som inköp av en fin julgransmatta, julgransbelysning och pynt. För en jultok som jag är den delen bara ett rent nöje, men tips mottages gärna. Hur pyntar du helst din gran?

Kommentarer
Postat av: Anna G

Spännande att du är tillbaka här oxå! Tycker absolut du ska fortsätta blogga:D Vi har varit på Huseby idag, så nu börjar även min julstämning infinna sig. Köpte första tomten idag:D kram

2009-11-15 @ 21:31:02
URL: http://xante.blogg.se/
Postat av: Magnus H

Finns det ingen regel om att man inte får tala om jul och julpynt och what not innan december? :)

2009-11-17 @ 08:38:45
Postat av: Anna

NEJ sådana regler finns INTE! Dessutom är det ju inte så att det är mitt i sommaren, det är faktiskt bara 2 veckor kvar till Advent. Så det så!!

2009-11-18 @ 19:58:49
URL: http://tokfias.blogg.se/
Postat av: Inger Rozen-Chintoh

Hej!

Har just tagit fram min plastgran!Den där du har bild på.369 krFunderar varför har dom så jävliga fötter?Kommer inte ihåg hur jag satt fast f..skapet.Konstig så var ljusen ok.Har 2 kissar och de brukar titta på granen,

Hos min dotter på Adelsö.är det minsann äkta gran.Vi firar jul där.Gå gäna in på min blogg o lyssna på Jingel cats!Å lite julmusik med Elvis!God Jul!

2010-12-10 @ 21:51:06
URL: http://chintohs.blogspot.com
Postat av: Inger Rozen-Chintoh

Förutom ljus har jag kulor i olika färger och glitter.När barna var små gjorde vi engelska karameller i olika färger.Våldigt roligt.Och när Jag var barn hade vi flätade hjärtan.Som är svåra att göra.God Jul igen!Hoppas du lyssnar på Elvis,Sankta Lucia.

2010-12-10 @ 21:56:38
URL: http://chintohs.blogspot.com
Postat av: Inger Rozen-Chintoh

Jorå,klurade ut hur foten skulle sättas på.Nu är det bara att leta fram extra förlängningssen.Finns någonstanns i sonens rum.sladd,Han är Itgrafiker o en fena på sladdar.Hi.hi.Inger

2010-12-10 @ 22:31:22
URL: http://chintohs.blogspot.com
Postat av: Inger Rozen-Chintoh

förstår inte...förlängningssladd skulle det stå.

2010-12-10 @ 22:33:14
URL: http://chintohs.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0