Mitt 2009

Vet att det redan gått en hel månad in på det nya tiotalet och att en sammanfattning av förra året kan tyckas något sen. Men jag vet själv med mig hur roligt det är att blicka tillbaka och läsa vad som hände just då så jag tar och gör min sammanfattning nu. 2009 var året då:
  • jag så urbota dumt (så jag helst vill glömma det) backade min kära bil rakt in i en stadsjeep och därmed blev många tusenlappar fattigare.
  • jag införskaffade helförsäkring på min bil! Undrar varför!? :P
  • stickning blev min nya hobby.
  • jag ambitiöst försökte utmana mig själv och delta i Projekt 365 vilket innebar att jag skulle ta minst ett foto om dagen. Föll någonstans halvvägs men går numera alltid med kompaktkameran i handväskan.
  • jag äntligen efter 9 månaders väntetid fick en garageplats till Carola.
  • jag gjorde ett halvhjärtat försök att ta tag i min träning men misslyckades totalt.
  • jag led av mystisk huvudvärk hela våren.
  • jag efter många års trånande införskaffade min allra första DSLR kamera (Nikon D80)
  • jag fick chansen att tillbringa 6 månader i Australien och arbeta på vår fabrik i Melbourne. En erfarenhet som fick mig att växa massor (skulle kunna göra en lång lista bara med saker från dessa månaderna men väljer hålla det kort).
  • jag besöker massa ställen i Australien som jag bara drömt om tidigare.
  • jag träffade min livs kärlek, min själsfrände och blev tokkär!
  • jag skaffade en hel del nya goa vänner som jag tyvärr befinner mig allt för långt borta från just nu.
  • jag gick upp de 8 kg jag lyckades gå ner förra året. :(
  • jag fick chansen att tillbringa en kanonsemester i Queensland tillsammans med goa Maria. Vad kul vi hade!
  • jag snorklar i Stora Barriärrevet - otroligt häftig upplevelse så den får en egen punkt!
  • mitt lilla gudbarn Ella kom till världen.
  • mamma fyllde 60 och jag missade tyvärr kalaset för jag var på andra sidan jorden.
  • jag tar distansförhållande till en ny nivå när jag lämnar pojkvännen i Melbourne.
  • jag bjöd mamma och syster på en mycket trevlig och avkopplande spahelg i Lundsbrunn.
  • vintern och kylan kom redan i mitten av december (och valde sedan att stanna) - bara dagar innan Simon kom på besök.
  • första julen jag hade en pojkvän med hemma och firade.

Förra året skrev jag om 2009:
Jag försöker tänka positivt, att det kommande året kommer bli superbra. Det kommer säkert bjuda på en hel del överraskningar (som sig bör), både trevliga och lite mindre trevliga. Men jag ska försöka ta mig igenom dem och komma fram med ett leende på läpparna.

Och visst kan jag hålla med om att det bjöd på överraskningar minsann och bra blev det också till slut. Nog för att jag alltid ska göra det komplicerat för mig men det brukar ju bli bra till slut. 2010 kommer förmodligen att precis som alla andra år bjuda på både glädje och tårar (det har det redan hunnit börja göra, ett distansförhållande med Australien har tendens att bidra till det). Men ler det gör jag (nästan) varje dag!

Kommentarer
Postat av: Syster Yster

Vad roligt med en årsammanfattning. Det är inte så lätt att summera allt så där.

Å vad sexig du var i hjälm och orange väst... ;p

2010-02-01 @ 21:50:33
URL: http://emmasjidder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0