Borta bra men hemma bäst

Sitter tillbakalutad i min sköna soffa och bara softar och njuter av att vara hemma. Tittar ut genom fönstret och ser snön falla. Tillbringat större delen av veckan på resande fot och det känns skönt att vara hemma igen.

Så här snygg var jag när jag gick på fabriksvisning

Har varit på leverantörsbesök i Holland sedan i onsdags och tillbringade tisdagen på Göteborgskontoret så det är inte mycket tid jag tillbringat hemma. Var väldigt nyttigt och intressant att åka till s'Hertogenbosch/Drunen och se tillverkningen av våra belysningsstolpar och få prata med våra kontaktpersoner. Men det blev långa dagar och huvudet var trött. När jobbet så var klart passade jag och Erica på att stanna ytterligare en dag i Holland för att hinna utforska Amsterdam så vi kom hem först i natt.

The grass is always greener in Amsterdam ;)

Jag har aldrig varit i Holland förut så det var en väldigt intressant upplevelse. Gillade verkligen arkitekturen och stämningen även om holländska språket inte är någon höjdare. Amsterdam är en mycket mysig stad med alla kanaler och vackra hus och ett besök kan varmt rekommenderas. Trots den korta tiden hann vi bland annat med både att gå runt och titta i stan, åka på kanaltur, besöka Red Light District, titta på de berömda coffee shopsen, besöka Anne Franks hus och Heineken bryggeriet. En lyckad liten minisemester!

Vi hade tur med väder och allt möjligt annat ända tills vi skulle fara hem till Sverige igen. Då blev vårt flyg försenat ca 1,5h, vi möttes av -15 gradig kyla på Landvetter när vi väl kom dit och en insnöad och inisad bil. Ägnade minst 20 min till att skrapa bort stora isiga snöblock från bilen och sedan ett antal extra minuter att försöka lyckas backa ut från den isiga parkeringen när däcken bara ville spinna. Men till slut gick det och tur var väl det...inte kul att bli fast på parkeringen på flygplatsen mitt i natten. Kändes otroligt skönt att äntligen få komma hem efter att ha kört betydligt saktare än vanligt mot Jönköping pga de något isiga vägarna.

Eftersom jag var i säng strax innan kl 3 i natt så har dagen idag endast bjudit på sovmorgon och långfrukost men jag ska försöka sätta lite fart och städa och tvätta lite också. Imorgon är det jobb som vanligt som väntar. Längtar redan till nästa helg då jag ÄNTLIGEN ska åka hem till Karlshamn och hämta hem Pollux, Nova & Tuss. Saknar dem jättemycket och det har varit väldigt tomt här utan dem.

Har lagt upp ett nytt album på Picasa med bilder från Den Bosch och Amsterdam (Klicka på bilden nedan). Håll till godo!

s'Hertogenbosch & Amsterdam (2010-01-27 to 2010-01-30 )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0