Ändra storlek på texten

Du kanske har känt att du skulle vilja ändra storleken på någon del av din text i dina inlägg och det är fullt möjligt. Här kommer en enkel guide.
  • Börja med att skriva klart hela ditt inlägg.
  • Klicka sedan på Ändra redigerare (nere i högra hörnet)

  • Du är nu inne i ett läge där du kan skriva HTML-kod.
  • Leta upp de ord du vill ändra storlek på (använd Ctrl+F för sökfunktion om du har svårt att hitta)
  • Lägg in <font size="3"> framför ordet och lägg sedan in </font> efter ordet.
  • Det finns 7 olika storlekar att välja på och storleken avgörs av den siffra du skriver in efter font size. Storlekarna ser ut så här;

  • font size=1

    font size=2

    font size=3

    font size=4

    font size=5


    font size=6


    font size=7


  • OBS! Tänk på att du inte kan ändra redigeraren efter du gjort dina ändringar, då försvinner de. Det är därför du ska skriva inlägget först och sedan gå in i HTML läge.
LYCKA TILL!

Kommentarer
Postat av: kamran Jönköping ville lite hjälp med facebook

Hej! fin blogg.med din blogg äntligen jag kan skriva inlägg med fet stil men kan inte ta fram in på start sidan och det hammnar på vänstra sidan under anteckningar . och och kan inte ta upp på start sidan . tack

M.v.h Kamran

2010-05-30 @ 05:37:00
Postat av: ellie

tack för tipset!

2011-07-10 @ 21:01:50
URL: http://elinormolinari.blogg.se/
Postat av: Johanna

Taaaaaaaaaack! har letat galet efter just det här. Supertack! :D

2011-07-22 @ 11:04:44
URL: http://johannamariakallgren.blogg.se/
Postat av: Thilde

det funkar inte för mig. jag gjorde som du skrev men de gick inte och jag har verkligen letat efter detta!

2012-02-04 @ 19:55:00
URL: http://thildepenje.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0