Kobra

Jag skrev för drygt 1,5 år sedan designklassikern Kobratelefonen (Ericofonen) som kommit i nyproduktion. (Läs inlägget HÄR). Jag tycker Kobran är urläcker men jag gillade inte den nya designen, det är ju den charmiga retrolooken som jag faller för. Inte jättesugen på en gammal kobra heller för det där med ringplatta är ju lite bökigt och att hitta en fungerande variant till hyffsat pris känns inte jättelätt det heller. Därför blev jag väldigt glad när jag hittade Scandiphone när jag var på Nationalmuseet i Stockholm i januari. Så nu måste jag ju dela med mig till er!

Scandiphonen är en  modern variant av Kobran som tillverkas av ett helt annat företag. Den är inte exakt likadan men ger definitivt den rätta looken.

Telefonen finns i fem olika utförande; borstad krom, orange, röd, svart och vit. På roligaprylar.se finns telefonen för 495 kr. Dags att kolla var telefonjacken sitter hemma i lägenheten och hoppas att placeringen stämmer så kobran kan flytta hem till mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0