Då var det bara att vänta...

Efter en tung dag med många provsittningar i diverse soffor...ett tufft jobb men det måste ju göras :P....så var det då bestämt. Kan meddela att VRETA hörnsoffa i mjukt mörkbrun nu är beställd och beräknas levereras på Oxelgatan den 2 juni! (lite kortare leveranstid än jag fick uppgift om sist alltså). Så till er som ev vill komma och hälsa på och önskar något att sitta på rekommenderas att inte dyka upp förrän efter det ;)

Andra heta kandidater var följande soffor som det iofs inte var något större fel på men VRETA vann på upploppet.
MIO:s Sit down med armstöd Lazy som på bilden men med 2 större ryggkuddar istället för 3. Pris: ca 11 000 kr

image922

Ett annat hett alternativ från MIO (mest tack vare det låga priset men den var rätt skön också) var Monza som just nu hade kampanjpriset 8 950 kr. Dock skulle jag vilja haft den i en annan färg än den här grå.

image923

Svenska Hem hade egentligen bara en soffa som var intressant eller ja två kanske men den ena var lite väl dyr. Verona var snygg och skön men då klättrade priset helt plötsligt upp mot 23 000 kr. Den som var rimligt pris på var Domino som kostar ca 16 000 kr. Hade kunnat köpa skyltexemplaret också och då betalat dryga 12 000 kr. Skön, snygg och absolut en stark tvåa.

image924

Men hela soffprovar trippen avslutades med lunch på IKEA och ännu en provsittning av VRETA soffan. Då bestämde jag mig att det var ju faktiskt den och ingen annan som jag egentligen ville ha. Resten av möblemanget till vardagsrummet har ju varit rena fyndpriserna så jag beslutade mig för att unna mig den soffan. Sagt och gjort beställningen gjordes och nu kommer den hem till min dörr i början av juni. :)) *Happy*

Efter att ha vänt på hela mitt vardagsrumsmöblemang för att se hur jag trodde att jag skulle möblera rummet konstaterar jag nu att det nog ska vara på det hållet jag hade det först för bästa möjliga utsikt då man sitter i soffan. Från ena hållet kan man ju faktiskt se lite av Vättern medan man åt andra hållet bara ser skogen på Bondberget (inte riktigt lika exotiskt). Men det visar sig när soffan kommer vad som blir bäst. Bara att vänta och se helt enkelt.

Nu ska jag och P ut i solen en sväng!

Kommentarer
Postat av: Syster Yster

Typiskt att man kommer till en sofflös lägenhet.. :p

2008-04-21 @ 20:25:16
URL: http://emmasjidder.blogg.se
Postat av: Anna o Xante

har du sett QKs nya alfabet som släpps i maj??!
Me want!!

2008-04-23 @ 14:53:40
Postat av: Anna o Xante

jag fattar inte varför min bloggadress inte kommer med=(

2008-04-23 @ 14:54:11

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0