Imorgon är det fredag!

Vilken tur, känns som om veckan varit hur lång som helst. Haft riktigt tråkigt på jobbet, varit lite att göra så jag har mest fått stå och titta på och försöka ställa lite frågor och verka intresserad :P Idag har jag punktsvetsat, något jag faktiskt testat innan på Volvo, och det är inte heller särskilt kul. Mest otäckt med alla svetsloppor som studsar åt alla håll och bränner sönder kläder och annat. Hoppas verkligen jag slipper det imorgon.

Fick veta idag att jag dessutom inte verkar få ägna mer än en dag/vecka åt ergonomiprojektet i flödesmonteringen. Lite trist men jag får göra det bästa av situtationen och se till att göra bra ifrån mig så jag kan vara med i projektet längre fram också...pågår hela sommaren och hösten också. Just nu är det ergonomidata som ska fram för arbetsplatserna, sånt som ska med i kravspecifikationen som snart ska vara klar. Hoppas jag hinner få ihop något bra.

Fick i alla fall ett roligt samtal idag till mitt mobilsvar . Samtalet kom från en tjej på Volvo Lastvagnar som satt med mitt CV framför sig (kan man tänka sig va trevligt). Hon skulle anställa en konstruktör för interiören i hyttarna och undrade om jag var intresserad. Låter ju spännande. Inte för att det är aktulellt att byta jobb redan, trivs på Fagerhult, men jag ska ringa henne imorgon och höra lite mer om vad det gällde och så. Lite skoj att vara påtänkt för tjänsten om inte annat, särskilt som jag bara skickat ut ansökan till 2 jobb sen jag började söka riktigt jobb och jag redan har fått det ena jobbet och nu även blivit uppringd från det andra *tihi*. Det var väl dagens enda ljusglimt (vitsigt va?!), det och min nya Open Box.

Nu ska jag sätta mig på balkongen och njuta lite av värmen och solskenet. 19 grader varmt här på skuggsidan så det är nog några grader varmare på andra sidan. Satt på balkongen och åt igår när jag hade lite besök av J och det var hur skönt som helst. Får nog upprepa det idag. Till och med gamla sega Trulsan (mammas katt) var vaken och njöt av solen en sväng igår. :)

Kommentarer
Postat av: Syster Yster

Kul med ännu mer jobberbjudanden. Alltid skoj att vara efterfrågad. :)

2008-05-08 @ 23:47:27
URL: http://www.emmasjidder.blogg.se
Postat av: Emma

Påminn mig så ska jag berätta hela historien nästa gång vi ses. :)

2008-05-11 @ 16:23:23
URL: http://www.emmasjidder.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0