Ljus i vårt hus...

Advent närmar ju sig med stormsteg, veckorna bara springer iväg och jag fortsätter ägna kvällarna åt att surfa efter vackra saker. Jag gillar vackra saker (men vem gör inte det) :) Märkligt nog dyker jag väldigt ofta på saker som är på tok för dyra för att jag ska ha råd med dem. Men det hindrar ju absolut inte att jag drömmer om dem. Dagens inlägg vill jag ägna lite åt inte det elektriska ljuset utan de levande ljusen. För julen är en tid för det mjuka ljuset från stearinljus och mysiga stunder tillsammans med familj och vänner i en varm och glädjerik atmosfär. Därför vill jag börja med att återkoppla till en favorit jag hittade förra året när det gäller kalenderljus nämligen oljeljuset från danska Pontopidan. Fortfarande lika fint och fortfarande lika dyrt (619 krdesignonline.se)
Men för att inte bara upprepa mig vill jag även visa den vackra adventsljusstaken i högblankt stål från danska Erik Bagger. Varför är föresten danskar så grymma på design? Men som alla vet...smakar det så kostar det. Priset ligger på ca 1000 kr, den som ändå vore rik!
Vem har sagt att julen behöver vara gammaldags och tråkig. Jag ruckar inte på mina traditioner men man kan ju gott vara öppen för lite nya moderna inslag. Uppdatering av det som ibland kan kännas lite gammalt och trist bidrar ju faktiskt till att traditionerna förs vidare. Så jag vill idag slå ett slag för en modernare och snyggare traditionell jul och fortsätta önska mig danska designljusstakar till advent! :P

Kommentarer
Postat av: Syster Yster

jag gillar oxå den där idén med evighetsljus. Sen att den är så stilren gör den ju så himla snygg. :)

Har oxå funderat över det där med danskar å design utan å komma på nått vettigt svar. Men duktiga det är de!

2008-11-05 @ 17:25:33
URL: http://emmasjidder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0